Қорғаныс министрі әскери-өнеркәсіптік кешеннің бірінші кезектегі міндеттері туралы баяндап берді деп жазады Рaryz.kz Оrda.kz сілтеме жасап.
Қазақстан Қарулы Күштерін қайта жарақтандыру жоспарында оларды 2030 жылға дейін жаңа, күрделі және жаңартылған қару-жарақпен және әскери техникамен қамтамасыз ету көзделген, деп хабарлады жолданған депутаттық сауалға жауап берген ҚР Қорғаныс министрі Руслан Жақсылықов.
«ҚР Қорғаныс өнеркәсібі кәсіпорындары қауымдастығы елімізде қорған құраумен қатар, 5 мыңнан астам қазақстандықты жұмыспен қамтып отырған кәсіпорындарға қолдау көрсету туралы өтінішпен Қазақстан халық партиясына жүгінген. Біздің мәліметтер бойынша, ҚР Қорғаныс министрлігі ұқсас сипаттамалары бар отандық өндіріс құрал-жабдықтары болған жағдайда шетелдік техниканы сатып алуды жалғастыруда. Мысалы, доңғалақтардың орналасуы 4*4, 6*6, 8*8. отандық қорғаныс өнеркәсібінің жүктемесінің төмендігі алаңдаушылық туғызады. Ресей Федерациясына салынған санкцияларға байланысты Ресей Федерациясы мен Қазақстанның қорғаныс кәсіпорындары арасындағы экономикалық және технологиялық байланыстардың жоғары үлесі қазірдің өзінде үзілген, ал қазақстандық кәсіпорындар өндірісті тоқтату алдында тұрған дағдарыс жағдайында жұмыс істеуде» деп жазылған жауапта.
Депутаттар басқа мәселелермен қатар келесі сұрақтарға жауап беруді өтінді.
• Отандық қорғаныс өнеркәсібін дамыту және қолдау жоспары орындалып жатыр ма?
• Отандық кәсіпорындардан қару-жарақ, әскери техника мен қорғаныс құралдарын сатып алу жоспары бар ма?
• Қорғаныс министрлігінің, құқық қорғау органдарының қажеттіліктері үшін мемлекеттік қорғаныс тапсырысындағы қазақстандық өндірістің қару-жарақ, қорғаныс құралдары мен әскери техника үлесін арттырудың нақты жоспары бар ма?
Руслан Жақсылықов ҚР Президентінің 2021 жылғы 20 тамыздағы Жарлығымен ҚР Қарулы Күштерін, басқа да әскерлері мен әскери құралымдарын құру мен дамытудың 2030 жылға дейінгі тұжырымдамасының жаңа редакциясы бекітілгенін айтты. Қарулы Күштерді техникалық жарақтандыруды жақсарту бойынша нақты тапсырмалар мен көрсеткіштерді, іске асыру кезеңдерін қамтиды. Сонымен қатар, 2018 жылы бекітілген ҚР Қарулы Күштерін, басқа да әскерлер мен әскери құралымдарын қайта қаруландыру және әскери-өнеркәсіптік кешенді дамытудың 2030 жылға дейінгі тұжырымдамасы күшінде.
«Бұл тұжырымдама ҚР Қарулы Күштерін, басқа да әскерлері мен әскери құралымдарын қайта қаруландыру мүддесінде әскери-өнеркәсіптік кешенді дамытудың мақсаттары мен міндеттерін, негізгі бағыттары мен кезеңдерін анықтайды. Іс жүзінде іске асыру үшін шаралары аясында 2021 жылғы 30 қыркүйекте Қорғаныс министрінің бұйрығымен 2030 жылға дейін Қарулы Күштерді жаңа, күрделі және жаңартылған қару-жарақпен және әскери техникамен қайта жарақтандыру жоспары әзірленіп, бекітілді» деп жауап берді министр.
Оның айтуынша, жоспар Қарулы Күштердің нақты қажеттіліктерін ескере отырып, заманауи жаңа қару-жарақ пен әскери техниканы қайта қаруландырудың қажетті қарқынын, сондай-ақ, Қарулы Күштердің жауынгерлік және техникалық дайындығының қажетті деңгейін қамтамасыз ете отырып әзірленген.
«Жоспар Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігіне отандық әскери-өнеркәсіп кешенін дамытуды және жүктеуді жоспарлау үшін жіберілді. Оны дамытудың негізгі құралдарының бірі мемлекеттік қорғаныс тапсырысы болып табылады» дейді Руслан Жақсылықов.
Министр сондай-ақ қорғаныс өнеркәсібі саласындағы басым міндеттерді атап өтті:
• елдің күш құрылымдарының қажеттіліктеріне назар аудару және олардың көп жағдайда армияда сұранысқа ие болмайтын өнімдерін таңбау;
• технологиялық даму деңгейін арттыру;
• экспорттық әлеуетті дамыту;
• бөлшектер мен қосалқы бөлшектер өндірісін жолға қою;
• қолданыстағы парк үшін зауыттық жөндеу қызметтерін кеңінен дамыту;
• жергілікті қамтуды арттыру, жасырын импортты алып тастау;
• өндірілетін өнімнің диверсификациясын дамыту (өндіріс өнімінің номенклатурасын, оның ішінде азаматтық секторды кеңейту);
• лицензиялау жүйесін күшейту (спецификациялау) арқылы қол жеткізуге болатын мамандандыру бойынша қорғаныс кәсіпорындарын айқынырақ саралау (бекіту); бүгінгі күні кәсіпорындар құзыреттілігі төмен кез келген шарттарды орындауға бейім, бұл келісім-шарттардың уақтылы, сапасыз және кейде орындалмауына әкеледі;
• шетелдік аналогтарға қатысты өндірілген өнімнің өзіндік құнынан асып кету фактілерін болдырмау;
• отандық өнімді тікелей өндірумен байланысты емес көрсеткіштерді алып тастап, жергілікті қамту үлесін есептеу әдістемесін қайта қарау;
• жеке кәсіпорындар үшін үлесі 80-90%-ға дейін жететін мемлекеттік тапсырыстарға ғана тәуелділікті азайту.