Прямая трансляция

Астана

Астана

-12.03°C

Егін егу кімнің есебінен?

Өңірлерді егін жинау мәселесіне дайындаудың басталуымен шаруалар үшін дизель отынының құны біршама арзандады, деп хабарлайды Paryz.kz.

Егін егу кімнің есебінен?
Сурет: metallicheckiy-portal.ru

Энергетика министрлігі егін жинауға шаруалардың жалпы сұранысын растады – 426 мың тонна, дизель отынын отандық мұнай өңдеу зауыттарымен салыстырудың шамамен кестесі, 1 тонна дизель отынының зауыттық бағасының жиілігі 284 000 теңге (236 теңге/литр).

Ресей Федерациясының солтүстік және шекаралас облыстарынан көптеген ақпарат тұтынылады, бұл шаруалар үшін арзандатылған дизельдік отын операторларының пайдасын 265 теңге/литр (Ақтөбе облысы), 283 теңге/литр (Қостанай облысы) деңгейінде арттырады.

Energy monitor телеграм каналының мәліметінше, өңірлердегі жағдай бойынша төмендегі ақпарат берілген.

Ақтөбе облысының шаруалары дизельді Атырау мұнай өңдеу зауытынан жеткізу арқылы сатып алады – географиясы солай. Темір жол тасымалының құны шамамен 14000 теңге/т. Яғни, оператордың мұнай базасында дизельдік отынның бағасы 298 000 теңге/тонна немесе 247 теңге/литр. Қарапайым арифметика мұндағы жергілікті оператордың табысы 18 теңге/литр екенін көрсетеді.

Дәл осындай жағдай ірі астықты өңір – Қостанай облысына да тән. егіс алқаптарының шкалаларының жиынтығы, шаруаларды қамтамасыз ету 2 зауыттан - Павлодар мен Атыраудан жүзеге асырылады.

Қостанайлық диқандар үшін бекітілген дизель отынының көлемі 85 мың тонна шамасында.

Ақтөбемен қолданылатын Қостанай операциялары бойынша бағаны есептеу әдісі. Атыраудан Қостанай резервуар парктеріне жеткізу құны шамамен 23 000 теңге/т, Павлодар зауытынан - 22 000 теңге/т.
Көп жағдайда Атырау дизелі Қостанай облысындағы мұнай базасында шамамен 307 000 теңге/тонна немесе литріне 255 теңге бағамен тұтынылады.

Диқандар үшін баға литріне 283 теңге деңгейінде қалай пайда болады немесе аймақтық оператор неге шаруалардан литріне 28 теңге алады? Міне, ашық сұрақ.

Жыл сайын шаруалардың пайдасын, арзандатылған жанар-жағармайдың оларға жетпейтінін (ұсақ шаруаларға жүздеген шақырым жерге дизель тасымалдау тиімді емес) және жеңілдетілген жанармайдың нарықта коммерциялық нарықтағы бағамен сатылып жатқанын естиміз. Жеңілдікті шаруа дизельдерін бөлуге қатысу кейбір өңірлер үшін жоғары табысты бизнес екені бұрыннан жасырын емес.

Жақында ғана Солтүстік Қазақстан облысы бойынша Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет белсенді емес ауылшаруашылық нысандары салдарынан жеңілдетілген дизельдік отын көлемінің артқанын анықтады.