Прямая трансляция

Астана

Астана

-9.03°C

Қазақстанда жаңа көліктер қымбаттайды

Сонымен қатар ведомство жаңа көліктердің тапшылығы мәселесі тек Қазақстанда ғана емес екенін айтты.

Қазақстанда жаңа көліктер қымбаттайды
фото: ашық дереккөз

Қазақстанда жаңа жеңіл көліктердің бағасы көтерілді. Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі бағаның көтерілуінің негізгі себептерін атады деп хабарлайды Paryz.kz

Ұлттық статистика бюросының деректеріне сілтеме жасап, ИИДМ ресми сұрауға жауап ретінде Қазақстанда жаңа автомобильдердің бағасы  2021 жылғы 9 айдың қорытындысы бойынша  өткен жылмен салыстырғанда 8,3 пайызға, ал ұсталған автомобильдер 9,8 пайызға өскенін хабарлады. Бұл ретте инфляция 8,9 пайызды құрады.

Ведомство бағаның өсуінің негізгі себептерін атады:

- бүкіл әлем бойынша автомобиль өндіруге арналған компоненттерді шығаратын зауыттардағы тапшылық;
- көлік құралдарына жинақтаушы жеткізушілерді - өндірушілерді ауыстыру;
- логистикалық қызметтердің құнын арттыру;
- ел аумақтарының шекараларындағы шектеулер;
- жеткізудің логистикалық тізбегіндегі проблемалар;
- автомобиль жасауда пайдаланылатын негізгі метал бағасының өсуі (мыс - 48 пайызға, алюминий - 61 пайызға, қорғасын - 37 пайызға және жалпақ прокатқа - 65 пайызға);
- әлемдік өндірушілерден, металдан, қосалқы бөлшектерден және электроникадан және т.б. компоненттердің құнын өзгерту.
Сонымен қатар, автомобиль бағасының өзгеруі жаңа модельдің шығарылуына, инфляция деңгейіне, жұмыс күшінің жалақысын индекстеуге де байланысты.

ИИДМ қазір автомобильдер мен жиынтықтауыштарды жеткізу бойынша дағдарысты жағдайда автомобильдерге сұраныс өскенін мәлімдеді. Зауыттар пандемия кезінде карантинде болды, бұл Қазақстанға автокөліктер мен жиынтықтауыштарды жеткізу бойынша квоталардың қысқаруына және жеткізілімдердің кешеуілдеуіне себеп болды.

Дилерлер мен өндірушілер әлі де Қытай арқылы өтетін компоненттер мен автомобильдерді жеткізу туралы шешім күтеді. Жүктерді жөнелту кезегі бірнеше айға созылды. Сонымен қатар, әлемдік нарықтағы электронды компоненттердің жетіспеушілігі сұраныс пен ұсыныс арасындағы алшақтықты ай сайын арттырады. Орташа алғанда, күту мерзімі 3 айға созылады, - деп хабарлады ИИДМ.

Сонымен қатар ведомство жаңа көліктердің тапшылығы мәселесі тек Қазақстанда ғана емес екенін айтты. Екі негізгі проблема бар: логистика бойынша мерзімдердің ұлғаюы және әлемдік нарықта электрондық компоненттердің тапшылығы.

Жартылай өткізгіштердің жетіспеушілігі пандемия кезінде смартфондарға, ноутбуктерге, жұмыс үстелдеріне, ақылды теледидарларға, автомобильдер мен интернетке қосылған құрылғыларға деген сұраныстың артуымен түсіндіріледі. Мәселе өндірушілер бұл сұранысты қанағаттандыра алмай жатқанында, - деді министрлік.

ИИДМ деректеріне сәйкес, автомобильдер Қазақстанға Жапониядан, АҚШ-тан, Кореядан, Түркиядан, Қытайдан, Өзбекстаннан, Ресейден елдерден импортталады. 2021 жылдың 9 айының қорытындысы бойынша отандық автомобильдердің үлесі шамамен 63 пайызды құрады, тиісінше импорттық автомобильдердің үлесі - 37 пайыз. 2021 жылдың 8 айының қорытындысы бойынша Ресейдің жаңа автомобильдер импортындағы үлесі 39 пайызды құрады.